جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۴
کد خبر: ۶۷۷۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲

کونتسه: هنر ایران باید در سراسر جهان دیده شود

رئیس دوسالانه پوستر ورشو در آخرین شب حضورش در ایران پوسترهای هنرمندان ایرانی، فرهنگ و هنر ایرانی را نمایش‌گر جلوه‌های قابل توجهی از هنرهای تجسمی در جهان دانست.

به گزارش شهر، پیوتر کونتسه طراح لهستانی و رئیس دوسالانه پوستر ورشو که مهم‌ترین دوسالانه پوستر دنیا محسوب می‌شود، به بهانه برپایی نمایشگاهی از آثارش در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و برگزاری ورک‌شاپ و نشست تخصصی گرافیک به دعوت امیر عبدالحسینی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ایران حضور یافت و همزمان با نمایش آثارش در موزه امام علی(ع)، به شهرهای شیراز و اصفهان نیز سفر کرد و در جمع دانشجویان و هنرمندان ایرانی حاضر شد.

کونتسه در آخرین شب حضورش در ایران در جمع دوستانه هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری ایران در باغ موزه هنر ایران حضور یافت و در سخنانی با تقدیر از میهمان‌نوازی ایرانیان گفت که نگاهش نسبت به فرهنگ و هنر ایران تغییر کرده است.

پیوتر که اولین بار است به ایران سفر می‌کند درباره تصوراتش از ایران گفت: ۳ سال پیش تصور آمدن به ایران برایم محال بود ،۳ ماه پیش برای حضور در تهران و براگزاری نمایشگاهی از آثارم در موزه امام علی (ع) به تهران دعوت شدم. ۳ هفته پیش چمدان سفر به ایران را می‌بستم و ۳ روز پیش از این که سفر به ایران رو به پایان است غصه‌دار شدم.

این طراح لهستانی همچنین فرهنگ و هنر ایرانیان را ستود و گفت: پوسترهای هنرمندان ایرانی، باید در سراسر جهان منتشر شده و به نمایش گذاشته شود چرا که فرهنگ و هنر ایرانی جلوه های قابل توجهی از هنرهای تجسمی را به نمایش می‌گذارد.

او درباره نتیجه کارگاه‌های آموزشی خود در ایران هم گفت: نتیجه کارگاه‌های آموزشی و ورک شاپ‌های تخصصی و کار عملی با هنرمندان جوان ایران، فراتر از تصورم بود و ماندگارترین خاطرات سفر به ایران را برایم به جا گذاشت.

او از حضور در جمع هنرمندان ایرانی و مسئولان فرهنگی و هنری ابراز خرسندی کرد.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانش بر حضور بین‌المللی هنر ایران تأکید کرد و به منظور تسهیل در برقراری ارتباط بین‌المللی هنرمندان ایرانی با دوسالانه پوستر ورشو اعلام حمایت کرد و از این اقدام به عنوان فعالیت‌های بین بخشی یاد کرد.

مرادخانی در سخنانش ابراز امیدواری کرد که زمینه ارتباطات بین‌المللی ایران با موزه هنرهای معاصر لهستان فراهم شود و زمینه حضورهنرمندان ایران در دوسالانه پوستر ورشو نیز فراهم شود.

در این جلسه همچنین درباره اختصاص بخشی از دوسالانه پوستر ورشو به پوستر ایران نیز صحبت شد تا در تفاهمات هنری دو کشور در آ‌ینده مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس در این نشست صمیمانه که در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد، هنرمندانی از جمله ابراهیم حقیقی، قباد شیوا،‌امرالله فرهادی، بیژن بیژنی، مجتبی ملک زاده،‌ امیر احمد فلسفی، اکبر عالمی، عبدالمجید حسینی راد، و رضا یساولی حضور داشتند و در میان مسئولان فرهنگی و هنری کشور نیز علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد،‌‌سیدقاسم ناظمی معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران،‌ امیر عبدالحسینی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و سیدعباس سجادی مدیر موسیقی سازمان و احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران حضور داشتند.

پیوتر کونتسه طراح لهستانی صبح امروز ایران را به مقصد لهستان ترک کرد.


نظر شما